photo Homelu_zpsc90f1c1a.png  photo Recepteklu_zpsa856d018.png  photo Roacutelamlu_zps36b6b767.png  photo Kapcsolatlu_zps6f43deca.png  photo Inspiraacutecioacutelu_zpseff107c0.png

2013. július 28., vasárnap

Bonne Santé smoothie


Hölgyeim és Uraim!

Az aktuális nyári smoothie-őrületem egy különlegessége következik. Neve szimplán annyit tesz „Egészséges”. Máris szimpi, igaz? És ha azt ígérem, hogy még finom is? ;) Tutira megkóstolod!

Az avokádó felhasználási területein folyamatosan dolgozom, nagyon szeretném belepasszírozni az étrendünkbe, nem minden áron, de azért kihasználnám előnyös oldalait – ha ő is úgy akarja :)

Volt már egy-kettő izzadságszagú próbálkozásom, amik a következő kísérletezés időpontját 2-3 hónappal, netán 1 évvel is kitolták…Igen, főleg régebben, könnyen letörhető voltam, de egy ideje már nem hagyom magam! Szóval volt egy guacamolés, egy spenótos mártogatós és az a bizonyos csokis avokádókrém próbálkozásom. Nem írnék jelzőket…A tisztesség kedvéért azért megjegyzem, hogy azóta kóstoltam, és meg is kaparintottam egy tisztességes guacamole receptet, úgyhogy visszajött az avokádóba vetett bizalmam. 

A grapefruit már régi ismerős, úgyhogy vele nem is foglalkoznék.

Hanem a csillagánizs! Azt hiszem ez is azok közé a dolgok közé tartozik, amiket vagy nagyon szeretünk, vagy ki nem állhatjuk. Nos, nekem az ánizs az utóbbi kategóriába tartozott. (Merem használni a múlt időt, mert ezzel a recepttel valami megváltozott köztünk :)) A magyarázat egyszerű: kis koromban torokfájásra vagy megfázásra kellett innom egy rózsaszínű kanalas orvosságot, ami ánizzsal volt ízesítve. „Finom, édes!” – hangzott a bíztatás…Miiii??? Ki nem állhattam! Képes voltam 1 órát ott ülni az asztalnál, ahelyett, hogy gyorsan bevettem volna. 

Aztán jött az Ouzo kóstolása 16 évesen. Na, ott megint visszaköszöntek a régi emlékek, ki van csukva, hogy megigyam, még a „Húzd le, gyorsan beállsz tőle!” – bíztatások ellenére sem.

Pár hónapja kikötött nálam egy kis zacsi madárlátta csillagánizs. Olyan kis mutatósak, tetszik a formájuk…megint az a fránya külcsín, nem a belbecs, ejnye! És akkor beadtam a derekam, így született meg ez a smoothie.

Á votre santé! - Egészségetekre! 




Hozzvalók 1 kiadós adaghoz:

  • 1 nagy grapefruit
  • fél lime/citrom leve
  • 1 érett avokádó
  • 1 ek méz
  • egy csillagánizs 1 db csillagszára

1. A grapefruit és a lime/citrom levét kicsavarjuk, az avokádót megszabadítjuk a magjától és a héjától.

2. A csillagánizst mozsárban porrá zúzzuk.

3. Késes robotgépbe tesszük az összes hozzávalót és krémes állagúra dolgozzuk. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...